דלגו לתוכן המרכזי

מחזקים את הזיקה לארץ ישראל – צעירי הליכוד וליכוד אנגלוס יצאו לסיור בחברון

מחזקים את הזיקה לארץ ישראל – צעירי הליכוד וליכוד אנגלוס יצאו לסיור בחברוןביום שישי ה-5.7.2012 יצאו צעירי הליכוד ביחד עם הליכוד אנגלוס לסיור מרתק בעיר האבות חברון.

את היוזמה לשיתוף הפעולה בין צעירי הליכוד והחברים הצעירים בארגון ליכוד אנגלוס יזמו רכז צעירי הליכוד עומרי אקוניס יחד עם מנכ"ל "אנגלוס" דניאל טאובר ואחת ממייסדות "אנגלוס" סוניה גרהאם.

בבוקר נפגשו חברים מצעירי הליכוד וחברי ליכוד אנגלוס בתחנת הרכבת ארלוזורוב וכבר מיד הורגשה האווירה הטובה והחיבור וביחד יצאו לדרך אל עבר עיר האבות חברון.

את הסיור בחברון עצמה התחלנו ביישוב היהודי, בשכונת אברהם אבינו, התרשמנו מהמקום ונכנסנו אל בית הכנסת "אברהם אבינו" שבלב השכונה ושם פגשנו את המדריך המקומי, שהדריך אותנו בשאר הסיור בחברון עצמה. סופר לנו סיפורו של בית הכנסת שנבנה במאה ה-16 ע"י קבוצת יהודים ממגורשי ספרד בהנהגת הרב מלכיאל אשכנזי, וששמו נקבע לו אודות לאגדה המספרת על תפילת יום כיפור בה חסרו המתפללים מניין ואלמוני שהגיע עם כניסת החג השלים את המניין ומיד לאחר החג נעלם, ע"פ האגדה אותו אלמוני שב בחלום לרב הקהילה וסיפר לו כי הוא אברהם אבינו ומכאן שם בית הכנסת.

כמו כן שמענו שם על גורלו העצוב של בית הכנסת שבמאורעות תרפ"ט, בהם גורשו יהודי חברון מהעיר, הרסו הערבים את בית הכנסת והפכו את המקום למזבלה, דיר עיזים ושירותים ציבוריים, ולאחר שחרור העיר ב-1967 שופץ בית הכנסת והושבו אליו ספרי התורה העתיקים שנלקחו ממנו לירושלים בכדי להצילם מהפורעים. כמו כן עברנו במקום בו נרצחה התינוקת שלהבת פז הי"ד וסופרו לנו פרטי המקרה.

לאחר שסיימנו בשכונת אברהם אבינו, נסענו אל מערת המכפלה, שם קיבלנו הסברים על המקום בכללותו, מהותו, כיצד יודעים שזהו המקום (מערת המכפלה המקורית) ובכלל על היישוב היהודי בחברון וסוגיות אקטואליות \ פוליטיות הנוגעות לחברון. לאחר ההסברים היה זמן לשאלות, שהיו מגוונות ומעניינות, הן על ההסברים והן בנושאים אקטואליים על היישוב בחברון (למשל על גודל היישוב היהודי), התשובות היו רציניות ומעניינות לא פחות מהשאלות. אחרי השאלות ניתן לנו קצת זמן להסתובב במקום, להתרשם, לקרוא, להתפלל ולחוש את האווירה המיוחדת השוררת במקום שהוא אחד מאבני היסוד ושורשי קיומו של העם היהודי והקשר שלו עם ארץ ישראל.

כשסיימנו במערת המכפלה עלינו על האוטובוס ונסענו אל שכונת אדמות ישי הידועה גם כ"תל רומידא", בדרך ראינו את בית המכפלה ובניינן יפיפה בשם בית הדסה שקשור ביישוב היהודי בחברון לפני מאורעות תרפ"ט והן בייסוד היישוב היהודי שהתחדש בחברון ששוחררה ב-1967. באדמות ישי קיבלנו הסברים על השכונה והן על עתיקות שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות במקום. לאחר מכן עלינו לתצפית מדהימה על העיר חברון כולה ובמרכז הנוף של חברון, מערת המכפלה. לאחר מכן עלינו על האוטובוס ונסענו בחזרה לתל-אביב.

דניאל טאובר, מנכ"ל ליכוד אנגלוס:

"התמיכה בליכוד הנה גורם חיוני לטווח הארוך לשמירת ארץ ישראל וחיזוק מדינת ישראל לקראת העשורים הבאים. כמו שהאבות לקחו צעדים לשמור על הזכות שלנו לארץ ולבנות את העם, כגון קניית אתר זה, מערת המכפלה; חפירת בארות; לחימת מלחמות; קיום הסכמים עם הגורמים בארץ בזמן ההוא – והכל בשביל הדורות הבאים – כך אנחנו חייבים להתחשב לא רק באירועים ובהרגשות של היום, אלא גם בעתיד הרחוק, למען הדורות הבאים."

עומרי אקוניס, רכז צעירי הליכוד:

"אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין צעירי הליכוד וחברי ליכוד אנגלוס. ישנו צורך ברור לחבר את חברי האנגלוס לפעילות הענפה של צעירי הליכוד ולחברם לפעילות הכללית של תנועת הליכוד ובראשן פעילות הצעירים. הסיור בחברון, אשר שם דגש על המורשת היהודית וההיסטוריה היהודית וזכותנו על ארץ ישראל, מדגיש את החיבור הברור שבין דור העתיד של צעירי ישראל לארץ ישראל ההיסטורית."

הסיור היה מרתק, הוא לימד אותנו עובדות חדשות ומעניינות וחיזק את הזיקה שלנו אל ארץ ישראל בכלל ואל עיר אבותינו, חברון, בפרט. מי שלא היה עוד בחברון גילה את היופי שבה, את האווירה המיוחדת ואת הסיפורים המרתקים שבה, ומי שכן היה, זה תמיד כיף לבקר בחברון, לשוב אל המראות הסיפורים והרגשות. ללא ספק, גם ולמרות שידענו קודם כי זיקתנו לחברון היא ברורה ואין אנו רוצים ומתכוונים לוותר על ישיבתנו בה הרי שתחושות אלו התחזקו מאוד, ומביקור לביקור בחברון העמדה הזו רק מתחזקת והולכת. חשיבותה של חברון לעם היהודי, הן היסטורית והן אקטואלית, צריכה להיות ברורה לכל אזרח במדינת ישראל ולהמשיך לעבור מדור לדור, שהרי חברון היא אחת משורשי קיומנו, מהמהות שלנו, הקשר בין עבר, הווה ועתיד המהות של ישיבתנו כעם יהודי בארצנו, ארץ ישראל. חברון מאז ולתמיד !